Τετάρτη 27 Απριλίου 2011
ΕΛΛΗΝΕΣ-ΕΒΡΑΙΟΙ
"Οποιος δεν ξερει τς ριζες του και την ιστορια του,οποιος δεν ξερει τι εγινε και τι συνεβει στα χρονια της γνωστης ιστοριας,ζει μεσα στο σκοταδι και σκονταφτει απ'την μια μερα στην αλλη!.."Γιοχαν Βολφγκαντ Γκαιτε.
Επειδη δεν θελω οι φιλοι μου και γενικοτερα οι Ελληνες να μοιαζουν σε τετοιους ανθρωπους,γι'άυτο προσπαθω οσο μπορω να διαδωσω τις ριζες,την ιστορια και τον πολιτισμο των Ελληνων.Eτσι μονο μπορει καποιος να γινει ανθρωπος,ειδαλλως δεν ειναι τιποτα περισσοτερο απο ενας απλος γυμνος πιθηκος που αιωρηται στο κενο.
Το 1468 μ.Χ,ο Βησσαριων θα χαρισει στην πολη της Βενετιας την ανεκτιμητη βιβλιοθηκη του:σχεδόν 1000 χειρόγραφα, ελληνικά και λατινικά, που θα αποτελέσουν τον πυρήνα της Μαρκιανής Βιβλιοθήκης της Βενετίας. Κυρίως όμως, τα βιβλία αυτά έπρεπε, σύμφωνα με τις επιθυμίες του ίδιου του Βησσαρίωνα, να είναι στην διάθεση των Ελλήνων για να μην ξεχάσουν ποιες είναι οι ρίζες τους τώρα που δεν έχουν πατρίδα.
Στα πλαισια των δυνατοτητων μου προσπαθω και γω για το ιδιο σκοπο.
Ας εξετασουμε λοιπον τι δυο αυτες αντικρουομενες πολιτιστικες σφαιρες..
ΕΛΛΗΝΕΣ
Καθε πολιτισμος εχει αιτιωδη συναφεια με τη θρησκεια που επικρατει στον λαο αυτου του πολιτισμου.Η θρησκεια και η γλωσσα ενος λαου ειναι ο καθοριστικοτερος παραγοντας για την δημιουργια του πολιτισμου του.Οι Ελληνες διακατεχονται απο ενα πολυ βασικο χαρακτηριστικο:την πιστη σε πολλους και διαφορετικους Θεους.Θρησκεια πολυθειστικη δηλαδη.Ακομη,στους Ελληνες και ταυτοχρονα σε πολλους αλλους λαους οπως τους ανατολικους(ινδουισμος-βουδισμος),τους ινδικους,ευρωπαικους κ.α.διακρινουμε κοινα στοιχεια οπως η πιστη για αθανασια της ψυχης,η πιστη στην μετενσαρκωση και μετεμψυχωση των ψυχων και γενικοτερα μια αντιληψη για εναν κοσμο ως ενα δραμα στο οποιο οι δυναμεις του "καλου" και του "κακου" επιδιδονται σε εναν αγωνα μεχρι εσχατων.Προσπαθουν να γνωριζουν τον κοσμο με τα ματια του νου και της ψυχης και η βασικη θρησκευτικη αισθηση ειναι η οραση,και γι'αυτο βλεπουμε την συνηθεια κατασκευης αγαλματων και εικονων θεων και αναπαραστασης μυθικων συμβαντων.Επισης υπαρχει μια κυκλικη αντιληψη για την ροη της ιστοριας.Η ιστορια δηλαδη δεν εχει αρχη και τελος αλλα εξελισσεται σε διαδοχικους κυκλους της γεννησης και του θανατου.Γενικα υπαρχει η πιστη στην υπαρξη του θειου στοιχειου στα παντα(πανθεισμος) και πως ο ανθρωπος μπορει να ενωθει με την Θεικη κατασταση χαρη στην θρησκευτικη ενοραση(Πλωτινος).Γι'αυτον τον σκοπο ο ανθρωπος πρεπει να συγκεντρωνεται και να βυθιζεται στην ψυχη του αποζητωντας το Θειο.Αυτα ειναι σε πολυ γενικες γραμμες τα χρακτηριστικα της μιας θρησκευτικης και πολιτιστικης καταστασης στην οποια ανηκουν οι Ελληνες.Ας δουμε τωρα την αλλη οψη του νομισματος..
ΣΗΜΙΤΕΣ
Η σημιτικη ιστορια και θρησκεια ευτασαν στα περατα του κοσμου με την βοηθεια του χριστιανισμου.Ο σημιτικος πολιτισμος χαρη στην διαδοση του μωαμεθανισμου.Και οι τρεις θρησκειες,ο ιουδαισμος,ο μωαμεθανισμος και ο χριστιανισμος εχουν σημιτικες ριζες.Χαρακτηριστικο στην σημιτικη αντιληπτικοτητα ειναι η πιστη,απο πολυ νωρις στην ιστορια τους, σε εναν και μοναδικο Θεο.Περαν της μονοθειστικης πιστης των σημιτων,αλλο χαρακτηριστικο ειναι η γραμμικη αντιληψη της ιστοριας.Αντιλαμβανονται την εξελιξη της ιστοριας σαν μια ευθεια γραμμη οπου ο Θεος δημιουργησε τον κοσμο και ο Θεος θα τον τελειωσει με την δευτερα παρουσια,σε αντιθεση με τους Ελληνες που πιστευαν πως παντα υπηρχε Θεος.Παντα στους σημιτες υπηρχε η αναγκη πιστης σε μεσσιες που ερχονται να προφητευσουν και να επικοινωνησουν με τον Θεο,και η ιστορια υπαρχει μονο και μονο για να δινεται η ευκαιρια στον Θεο να επιβαλλει την θεληση του στον κοσμο.
Ενω οπως ειπαμε η οραση ηταν η βασικη αισθηση στις αλλες θρησκειες,μας εκπλησσει η εξαιρετικη σημασια που δινουν πο σημιτες στην ακοη.Η ιουδαικη ομολογια αρχιζει:"Ακου ισραηλ..",Στην παλαια διαθηκη διαβαζουμε πως οι προφητες ακουγαν τον λογο του θεου.Οι τελετες στην ιουδαικη συναγωγη,στην χριστιανικη εκκλησια και στο μωαμεθανικο τζαμι αποτελουνται κατα κυριο λογο απο αναγνωσεις ιερων γραφων(ειδικα στα τζαμια που φωναζεις καποιος απο ψηλα και προσκυνανε ολοι).Για τους σημιτες η δημιουργια ειδωλων και αγαλματων προς απεικονιση του θειου στοιχειου ειναι απαγορευμενη.Στην παλαια διαθηκη μαλιστα αναφερεται ρητα η απαγορευση της κατασκευης ομοιωματων.Οι ανθρωποι δεν εχουν καμια δουλεια να ανταγωνιζονται τον Θεο στην δημιουργια.
Σε αντιθεση με τις λοιπες θρησκειες,οι τρεις,σημητικης προελευσεως θρησκειες,υπογραμμιζουν και μεγεθυνουν την αποσταση αναμεσα στον Θεο και στα δημιουργηματα του.Ο σκοπος της ανθρωπινης υπαρξης γι'αυτους δεν ειναι η απελευθερωση των αιωνιων κυκλων της ψυχης αλλα η λυτρωση απο τηνη αμαρτια και την ενοχη.Δεν πιστευουν στην ψυχη του ανθρωπου παρα μονο στην ανασταση της δευτερας παρουσιας.Η πιστη σε αθανασια της ψυχης και μετενσαρκωσης ειναι καθαρα Ελληνικη ενω ο χριστιανισμος πιστευει πως δεν υπαρχει τιποτα αθανατο μεσα στον ανθρωπο και μονο με θαυμα του Θεου,θα επελθει η αιωνια ζωη με την ανασταση νεκρων.Η θρησκευτικη ζωη χαρακτηριζεται περισσοτερο απο την προσευχη,το κυρηγμα και την αναγνωση ιερων κειμενων παρα απο τον διαλογισμο και την αυτοσυγκεντρωση.
Φυσικα το θεμα και η αναλυση του ειναι τεραστια και υπαρχουν παρα πολλα βιβλια που μπορει καποιος να μελετησει για να βγαλει το δικο του συμπερασμα.Εδω δοθηκε μια πολυ περιληπτικη και συντομη αναλυση που θα δωσει τις βασικες πληροφοριες σε καποιους και καποιους αλλους θα τους ωθησει στον να ψαξουν λιγο παραπανω.Εξαλλου,δεν μπορουν ολοι να κολυμπουν ανεμελοι στο ρευμα της ιστοριας.Υπαρχουν και μερικοι που κοντοστεκονται και μαζευουν με νοσταλγια και αγαπη οσα ξεβραζει το κυμα στις οχθες του χρονου..
*Πηγη:Ο κοσμος της σοφιας,Γκααρντερ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΜΠΡΑΒΟ ΑΔΕΡΦΕ ΧΙΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ.........ΤΟ ΑΝΕΒΑΖΩ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστω.Καλα θα κανεις και θα το ανεβασεις..Κανενα προβλημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραίο κείμενο. Για άλλη μια φορά συγχαρητήρια. Προσθέτω λίγα πράγματα:
ΑπάντησηΔιαγραφή1)Οι σημιτικές θρησκείες διεκδικούν το copyright της «μοναδικής αληθείας». Λειτουργούν επιθετικά και επεκτατικά μέσα από τον προσυλιτισμό, την βία και τους θρησκευτικούς πολέμους.
2)Οι εβραίοι είχαν και άλλους θεούς (όπως ο Μαμωνάς) αλλά έκαναν συμφωνία με τον Γιαχβέ!
3)Απαγόρευσαν την κατασκευή αγαλμάτων μόνο και μόνο για να καλύψουν την ανικανότητα τους να φτιάξουν. Όταν έκατσαν κάτω οι ραβίνοι και έστησαν το παραμύθι τους υπήρχε ήδη ο Ελληνικός πολιτισμός, πράγμα που τους προξένησε φθόνο.
Στη σημερινή εποχή φτάχνουν ειδικές κούκλες για τα εβραιάκια, οι οποίες έχουν 4 δάχτυλα. Έτσι δεν είναι ακριβή αντίγραφα του ανθρώπου. Από τη μια δεν προσβάλουν τον θεό και από την άλλη τα κονομάνε κανονικά! Θυμίζω ότι είχε γίνει θέμα με τις μασκώτ της ολυμπιάδας 2004 όπου ο «Φοίβος» και η «Αθηνά» είχαν αντί για πέντε, τέσσερα δάχτυλα…
ΕΥΡΥΤΟΣ
ΔημοσίευσηΘέμα: ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΩΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ Τρι Μαϊος 18, 2010 9:18 pm
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ φίλη μας ΑΡΤΕΜΙΣ μας έδωσε το παρακάτω απόσπασμα από δημοτικό τραγούδι
το οποίο όπως και ο λόγος του Ελ.Βενιζέλου στην Παγκρήτια Συνέλευση το 1906 μας θέτουν κάποια εύλογα ερωτηματικά:
Η Ελλάδα άσχετα από το Βυζάντιο πότε άραγε εκχριστιανίστηκε;
Με τι τρόπο εισχώρησε ο Χριστιανισμός ;
Ποιό ακριβώς ρόλο έπαιξε ο Χριστιανισμός στην περίοδο της Τουρκοκρατίας και στην Επανάσταση;
< Διατι πλεον δεν ριπτεις , Ζευς Θεε τους Κεραυνους , πως αδιαφορως πλεον , κατοικεις
εις τους Ουρανους ;
Διατι να θριαμβευσουν καθ΄ ημων οι ασεβεις , να μας εχουν ερμαιον των και τροφην επι της Γης;
Δυναμις η Ημετερα , θελεις στειλει κατ΄ αυτων , Ζευ εσυ κεραυνοφορε ,ριψον κεραυνους βροντων>
( Αγνωστο τραγουδι των επαναστατων του 1821 , το οποιο υπαρχει στην ποιητικη συλλογη < Ιτε παιδες Ελληνων>.
Μέρος της ομιλίας του Ελ.Βενιζέλου στην Πανκρήτια Συνέλευση το 1906
«H ελευθεροθρησκεία είναι αρετή ιδιάζουσα κατ’ εξοχήν εις το Ελληνικόν Έθνος. αλλ’ έχω να διαμαρτυρηθώ κατά της αντιλήψεως ότι ο Ελληνισμός ταυτίζεται προς την έννοιαν της Ορθοδοξίας, ο Ελληνισμός προϋπήρξεν αιώνας όλους πριν ή εμφανισθή ο Χριστός κομίζων το Ευαγγέλιον της σωτηρίας. Η έννοια λοιπόν του Ελληνισμού δεν δύναται ποτέ να ταυτισθή με την έννοιαν της Ορθοδοξίας».
Αναφερόμενος δε στην ρήση του πληρεξουσίου Σφακίων, ότι «ο Ελληνισμός δεν δύναται να νοηθή άνευ Ορθοδοξίας», ο Βενιζέλος συνέχισε το μαστίγωμα αυτών των απόψεων:
«Κατά της αντιλήψεως αυτής διαμαρτύρομαι. Είπον ότι ο Ελληνισμός υπήρξεν αιώνας όλους προ του Xριστιανισμού και προσθέτω ακόμη ότι η λαμπρότερα περίοδος του ελληνικού πολιτισμού είναι ατυχώς η αρχαιοτέρα. Ο Eλληνισμός, ο καταυγάζων δι’ ανεσπέρου φωτός και ημάς τους νάνους απογόνους, δεν είναι ο πρόσφατος, δεν είναι ο Xριστιανικός Eλληνισμός, αλλ’ είναι ο Eλληνισμός των εθνικών χρόνων. Λοιπόν, η έννοια του Ελληνισμού δεν δύναται ποτέ να ταυτισθή προς την έννοια της Ορθοδοξίας, και θα προσθέσω μάλιστα ότι αν γίνη παραδεκτή η θεωρία αυτή (εφ’ όσον δεν είναι ορθόδοξος ένας άνθρωπος, δεν είναι δυνατόν να είναι Έλλην), τότε βεβαίως όσοι ευρίσκονται εις την Eλλάδα, εάν πιστεύουν άλλην θρησκείαν, τότε αυτοί δεν είναι Έλληνες.
Δεν δύναμαι λοιπόν να εννοήσω πώς άνδρες κατ’ εξοχήν φιλελεύθεροι, είναι δυνατόν να πιστεύουν τας δύο αυτάς εννοίας και να σας λέγουν ότι η έννοια του Eλληνισμού ταυτίζεται προς την έννοιαν της Ορθοδοξίας, ενώ δεν υπάρχουν ίσως δυστυχώς δύο τόσον αντίθετοι προς αλλήλας όσον είναι σήμερον η έννοια του Eλληνισμού προς το επικρατούν μέρος της Ορθοδοξίας.».
«Πώς δύνασθε να παραγνωρίζητε το γεγονός αυτό, και να έρχησθε εδώ, επαναλαμβάνω, ταράττοντες την θρησκευτικήν συνείδησιν των πολλών, να ισχυρίζεσθε ότι η έννοια του Ελληνισμού ταυτίζεται προς την έννοιαν της Ορθοδοξίας;