
Εχω καταληξει στο συμπερασμα πως οταν καποιος ανθρωπος εχει την εντυπωση πως θα αλλαξουν τα πραγματα και θα επικρατησει καποτε παντου δικαιοσυνη και ισοτητα,οτι εχει πολυ στενη αντιληπτικοτητα.Βλεπω επισης πως ο καθενας νομιζει πως ζει μια ξεχωριστη εποχη,οτι η παρουσα χρονικη περιοδος που ζει ειναι η χειροτερη και οτι παλια ηταν καλυτερα τα πραγματα.Δυστυχως ομως,ΠΑΝΤΑ ετσι ηταν και μαλλον παντα ετσι θαναι..Η διαφορες ειναι στο αν θα'ρπαξουν υποβρυχια η' αν θα'ρπαξουν τα λεφτα της αμφικτυονιας για Παρθενωνες!Για να επισημανω αυτην την κατασταση παραθετω ενα Λακωνικο αποφθεγμα του Αγη:"Οταν ενας γεροντας της Σπαρτης ειπε σε αυτον,επειδη εβλεπε να εγκαταλειπονται τα παλαια ηθη,πως τα πραγματα πανε προς το χειροτερο του ειπε αστειευομενος:Λογικα ετσι γινονται τα πραγματα,ΑΝ αυτο εχει γινει,γιατι και γω ακουγα απο τον πατερα μου πως στην γενια του ειχαν χειροτερεψει τα πραγματα,και το ιδιο του ελεγε και ο παππους του!"Ετσι δεν πρεπει να απορουμε αν τα επομενα γινονται χειροτερα απο τα προηγουμενα,αλλα αν καπου γινονται καλυτερα.."
Μονο η Σπαρτη καταφερε να διαφοροποιηθει,και αυτο το καταφερε μονο με εναν τροπο ζωης που εκανε τον καθε πολιτη να ειναι υπερβολικα αυστηρος με τον εαυτο του.Αλλα αφηνω το πολιτευμα της Σπαρτης που ειναι τοσο ιδιαιτερο σε ολη την ιστορια.Η νομοθεσια του Λυκουργου δημιουργησε ενα τυπο ανθρωπου τελειως ασυμετρο και ανεφικτο απεναντι στα γνωρισματα του σημερινου ανθρωπολογικου μοντελου.Στη Σπαρτη η σκληροτητα του ανθρωπου απεναντι στον εαυτο του-πραγμα που αν δεν ακυρωνει,οπωσδηποτε μετριαζει τη σημασια της σκληροτητας του ανθρωπου απεναντι στον συνανθρωπο-αγγιξε τα ορια μιας τρισευγενης θηριωδιας!Σαν κρατος δεν ειχε πολιτευμα η Σπαρτη μας λεει η Πλουταρχος αλλα ζωη ανθρωπου που ζει συνεχως μεσα στην τραχυτητα της γνωσης και της μοναξιας.
Η επιπολαιη πιστη σε ιδανικες κοινωνιες ειναι τεκμηριο πνευματικης ρηχοτητας και πολυ περισσοτερο η προσπαθεια επιβολη αυτης της παιδιαστικης πιστης με χρηση βιας θα πρεπει να καταδιωκεται σθεναρα.Αν δεν γινεται αυτο,το αποτελεσμα ειναι να θυσιαζεται και να διαλυεται το κρατος των ανθρωπων για μια κοινωνια "αγγελων".Μια παραφροσυνη δηλαδη και αταξια,να κανει ο καθεις τις εξαιρεσεις του.Ειναι παραλογο να ζητα ο ανθρωπος να επιβαλλει την χωρις ορια βουληση του για ελευθερια απεναντι στη μεσα σε ορια δυνατοτητα κινησεων του συνολου(κρατους).Το δικαιο των νομων δεν ειναι να μας χαριζουν

Ας δουμε τωρα καποια ιστορικα δεδομενα της Ελλαδας,για να κατανοησουμε πως δεν εχει αλλαξει τιποτα και να προσεχουμε τι μας "ταζουν"καποιοι "σωτηρες"..
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ(4 αιων π.Χ) Αθηναιων Πολιτεια:
"..Γι'αυτους τους λογους ο Σολων εφυγε.Και οταν αποδημησε η πολιτεια βρισκοταν ακομα σε ταραχη,και μονο για τεσσερα χρονια εμεινε ησυχη.Τον πεμπτο χρονο απο τοτε που ηταν αρχοντας ο Σολων,δεν μπορεσαν να εκλεξουν αρχοντα εξαιτιας της ΕΜΦΥΛΙΑΣ ταραχης.Τον Δαμασια που αναδειχθηκε αρχων τον καθαιρεσαν με την βια μετα απο δυο χρονια...Δεν επαυαν οι παραταξεις να υποβλεπουν η μια την αλλη.Μερικοι λογω καταργησεως των χρεων,αλλοι γιατι ειχαν φτωχυνει,αλλοι δυσανασχετουσαν με το καθεστως διοτι δεν τους ευνοουσε και αλλοι απο προσωπικα παθη,Υπηρχαν τρια κομματα.Το ενα των παραλιων του Μεγακλη που ακολουθουσε μετριοπαθη πολιτικη,το αλλο των πεδινων του Λυκουργου που επιδιωκε ολιγαρχικο καθεστως,και το κομμα των Διακριων του πεισιστρατου που φαινοταν ο πιο αφοσιωμενος στην δημοκρατια και πηρε με το μερος του τους πιο φτωχους και οσους ειχαν καταγωγη αμφισβητησιμη(!)...Οταν εγκαταστασθηκε το καθεστως των Τριακοντα,επειδη καταφεραν να πεισουν τον λαο πως θα ενεργουν για την καλυτερευση του,δημιουργησαν νεο σωμα μαστιγοφορων και στην αρχη ησαν μετριοπαθεις με τους πολιτες και προσποιουταν πως κυβερνουν συμφωνα με το πατριο πολιτευμα.Αφαιρουσαν και προσθεταν οποιο νομο ηθελαν με τον προσχημα πως διορθωνουν το πολιτευμα,αφαιρωντας παραλληλα καθε αιτια αμφισβητησεως.Οταν ομως στερεωθηκαν στην εξουσια επαψαν να σεβονται τους πολιτες και αρχισαν να σκοτωνουν οποιον ειχε πλουτο,καταγωγη η' αξιωμα θελοντας να εξαφανισουν τους επιφοβους και ταυτοχρονα να αρπαξουν τις περιουσιες τους(!).."
ΛΥΣΙΑΣ(5 αιων π.Χ.) Ολυμπιακος-:
"..Η Ελλας βρισκεται εις την κακιστην κατασταση διοτι πολλες περιοχες της βρισκονται υπο την εξουσια των βαρβαρων και των τυραννων.Ταυτα πασχομεν ενεκα των διαφωνιων μας και των μεταξυ μας φιλονικιων μας.Πως δεν αξιζει να παυσωμεν μεν τας διαφωνιας οπου υπαρχουν και να εμποδισουμε να αναπτυχθουν οπου δεν υπαρχουν ουτως ωστε η ελευθερια να γινει κτημα ολης της Ελλας;"
ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ(4 αιων π.Χ.) Περι ειρηνης :
"..Απο παλια εχετε την συνηθεια να κατεβαζετε απο το βημα ολους τους αλλους εκτος απο εκεινους που με τα λογια σας ικανοποιουν(!).Εχετε αναγκασει τους ρητορες να μελετουν και να ψαχνουν να βρουν οχι τι ειναι συμφερον για την πολη,αλλα πως θα εκφωνισμουν λογους αρεστους(!!) γεματους ελπιδες..Αν θελετε πραγματικα να α

Μεσα απο λιγες αναφορες της Ελληνικης γραμματειας που εγραψα(καθως ειναι αδυνατον να παραθεσω περισσοτερες διοτι ειναι ατελειωτες και θα ξεφυγουμε σε εκταση)αντιλαμβανομαστε πως οι βασικοι αξονες συμπεριφορας και αντιληψης δεν εχουν αλλαξει σχεδον καθολου.Αυτο φυσικα δεν σημαινει πως πρεπει να παραιτηθει καποιος απο την προσπαθεια για κατι καλυτερο,απλα αν η πιστη του η' η ιδεολογια του τον παροτρυνει να φτασει σε ακροτητες η' τον κανει να νομιζει πως θα αλλαξει τον κοσμο η' οτι αυτος ειναι ο σωστος και ο ηθικος η' οτι αυτος ειναι ανωτερος κ.τ.λ.,να φροντισει πρωτα να μαθει λιγο την ιστορια του ανθρωπου διοτι αλιως θα παραμεινει ενας ανουσιος ρομαντικος και ισως μαλιστα ενας επικινδυνος ανοητος!
Ο Τζ.Οργουελ που φαινεται να εχει καταλαβει πως οι διαφορες θεωρειες ειναι σχεδον τελεια διατυπωμενες,μας κανουν ομως να ξεχναμε το βασικοτερο απο ολα,τον ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ,γραφει στο τεραστιο 1984:"Στην ιστορικη διαδρομη επαναλανβανεται συνεχως ενας αγωνας που ειναι παντα ο ιδιος.Για μεγαλα χρονικα διαστηματα,η Ανωτερη ταξη φαινεται να διατηρει με ασφαλεια τη εξουσια.Αργα η'γρηγορα φτανει η στιγμη που

Εδω καταλαβαινω τον Ιησου που ειπε πως ηρθε να φερει πολεμο μεταξυ φιλων και συγγενων{..Σας διαβεβαιω πως δεν ηρθα να φερω ειρηνη,παρα μονο διχασμο και διαιρεση σε εναρετους και μη..ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ.}.Οσοι αισθανονται "αγανακτισμενοι",ας κοιταξουν πρωτα τον καθρεπτη καλα και μετα τον διπλανο τους.Αυτο που πρεπει να καταδιωκεται ειναι οι νοοτροπειες και οχι καποια ονοματα.Πολυ θα θελα να ηξερα στους εκατο αγανακτησμενους,ποσοι αν τους δινοταν οι ευκαιρια να τα αρπαξουν απ'τα "υποβρυχια" δεν θα το εκαναν!(Αν και νομιζω πως ξερω..)
Θα κλεισω με μια επιστολη του Πλατωνα,που κατα την γνωμη μου λυνει ολα τα θεματα που περνουσε,περναει και θα περναει η ανθρωπινη κοινωνια..
"Οταν μια φορα ημουν νεος,μου συνεβει οτι συμβαινει σχεδον στους περισσοτερους:αποφασισα,αμεσως μολις γινω αυτεξουσιος ν'ακολουθησω την πολιτικη.Τοτε συνεβησαν και τα εξης πολιτικα γεγονοτα:Επειτα απο την κατακραυγη πολλων εναντια στο πολιτευμα που ειχαμε τοτε,γινεται μεταπολιτευση και εκλεχθηκαν πενηντα ενας αρχηγοι εκ των οποιων τριαντα εγιναν ανωτατοι με απολυτη εξουσια..Τοτε εγω επαθα κατι που ισως ηταν λογικο για τα νειατα μου,ΠΙΣΤΕΨΑ ΔΗΛΑΔΗ,ΠΩΣ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΔΙΚΗ ΖΩΗ ΣΕ ΕΝΑΝ ΔΙΚΑΙΟ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ και πως ετσι θα συνεχισουν να κυβερνανε.Τους παρακολουθησα λοιπον με μεγαλη προσοχη.Οσο περνουσε ο καιρος οι ανθρωποι αυτοι ΕΚΑΝΑΝ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΧΡΥΣΑΦΙ!!Εκτος απο τα αλλα σκοτωσαν και τον σοφοτερο και δικαιοτερο ολων των φιλο μου Σωκρατη...Αργοτερα αλλαξε και η κυβερνηση των τριακοντα και γενικα το πολιτευμα εκεινο.Παλι με τραβηξε να ασχοληθω με την πολιτικα και τα κοινα.Τοτε,καθως ηταν ταραγμενα τα πραγματα,γινονταν πολλα που σε εκαναν να αγανακτεις και δεν ειναι καθολου παραξενο σε πολιτικες ματαβολες,οι εκδικησεις καποιων εναντιων εχθρων τους...Καθως εβλεπα ολους αυτους τους ανθρωπους που ασχολουταν με την πολιτικη και τους νομους και τον δημοσιο τροπο ζωης,οσο περισσοτερο συλλογιζομουνα κι οσο προχωρουσε η ηλικια,τοσο μου φαινοταν δυσκολοτερο να διαχειριζεσαι την πολιτικη εξουσια.Γιατι ουτε χωρις προσωπικους και πολιτικους φιλους πιστους ειναι δυνατον να ενεργησεις-ουτε αλλους καινουργιους ηταν δυνατον με ευκολια να κανεις,κι απ΄το αλλο μερος οι διαταξεις των νομων και τα ηθη διαφθειρονταν και η διαφθορα αυτη προχωρουσε εκπληκτικα.Ετσι,ενω στην αρχη ημουν γεματος ορμη για πολιτικη δραση,καθως κοιταζα ολα αυτα και τα εβλεπα να γινονται,στο τελος με επιασε ιλιγγος!Και να ερευνω βεβαια δεν επαψα,με ποιον τροπο αραγε θα ηταν δυνατον να διορθωθουν ολα αυτα και η πολιτεια γενικοτερα,για την δραση ομως παντα περιμενα την καταλληλη στιγμη,και στο τελος καταλαβα,οτι κανενα απολυτως απο τα συγχρονα κρατη δεν κυβερναται σωστα-αφου η νομοθεσια τους βρισκεται σε μια κατασταση που δεν επιδεχεται καν θεραπεια χωρις σοβαρη προετοιμασια μαζι με την βοηθεια

Αυτα μας λεει ο Πλατων λοιπον και πιστευω πως ειναι ακρως περιεκτικος.Και αφηνω απ'εξω τον Επικουρο,που μεσα στην "συνταγη"για την ευδαιμονια,μας παροτρυνει να επεχουμε παντελως απο τα κοινα και την πολιτικη.Θεωρω ομως πως αυτο ειναι μια ανωφελη και προβληματικη σταση για την κοινωνια,και ειναι λογικο που καλλιεργηθηκε στα χρονια του Επικουρου οπου αρχισε και κατερρεε σαπιζοντας η πολιτικη δομη της πολης~κρατος..
υποκλινομαι...
ΑπάντησηΔιαγραφή