υμπατριωτες για σας δεν εχει καμια χρησιμοτητα η καταγωγη σας απο τον Ηρακλη αν δεν κανετε εκεινα για τα οποια αναδειχτηκε εκεινος ο πιο ενδοξος και ο πιο ευγενης." ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ

Δευτέρα, 19 Απριλίου 2010

ΑΠΟΛΥΤΟΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑΣ


Για εναν Ελληνα,ειναι μεγαλη προσβολη να τον αποκαλεσουν "κοθορνο"(το υποδημα που μπορει να φορεθει ειτε στο δεξι ποδι ειτε στο αριστερο),δηλαδη εναν ανθρωπο που δεν εχει σταθερες αξιες και πεποιθησεις.Το μηνυμα των Ελληνων ειναι τρομακτικα απολυτο.Η ηθικη επιταγη της τραγωδιας ειναι οι "αμεταβλητοι νομοι".Σωκρατης,Αντιγονη,Περικλης,Αιας κ.τ.λ,μεχρι τελευταιας πνοης ειναι απολυτοι και καθετοι στις θεσεις τους.Η απολυτοτητα αυτη ομως δεν ειναι ενας αστοχαστος δογματισμος που τρεφεται απο καποια πιστη στο υπερφυσικο,αλλα στην πιστη πως υπαρχουν απολυτες σταθερες στον κοσμο.Οι νομοι ενος πολιτευματος,η ιδιωτικη περιουσια,η αποσταση μεταξυ θρησκειας και πολιτικης,ο σοβινισμος μιας μεσαιας ταξης,ολα αυτα ειναι αδυνατα σε μια κοσμοθεωρια υποκειμενικη.Οι Ελληνες δεν θα μπορουσαν να φτιαξουν ενα τοσο σημαντικο πολιτισμο βασισμενοι στο αληθες επιχειρημα του Πλατωνα βασει του οποιου "τα παντα ειναι σχετικα.."(Τον προλαβε τον Αινσταιν και την θεωρια της σχετικοτητας..).Γνωριζαν καλα πως το απολυτο ειναι λιγοτερο επικινδυνο απο το σχετικο διοτι το πρωτο οδηγει χωρις ελενχο στην υπερβολη ομως,το δευτερο επιφερει παντα την ηθικη οπισθοδρομηση.Και μια κοινωνια που εχει ηθικη οπισθοδρομηση δεν εχει αξιες και ιδανικα και καταληγει να ειναι ερμαιο τρομοκρατων,πολιτικων εκμεταλλευτων και οικονομικων εξαναγκασμων..Επερχεται το αποτελεσμα να ειναι στημενες στην ουρα μαναδες με τα παιδια τους για να παρουν ενα αυτογραφο απο την...τζουλια αλεξανδρατου!!Ολοκληρωτικη αποχαυνωση δηλαδη.Επερχεται το αποτελεσμα της αναρχιας οπου καμια συνεπεια δεν υπαρχει για τις παρανομες πραξεις,δεν υπαρχει τιμωρια και η αδυναμια αυτη εκφραζεται ως διαθεση συνχωρεσης αλλα ουσιαστικα ειναι η ανικανοτητα της κοινωνιας να αποβαλλει τα καρκινωματα της.Για τους Ελληνες,μια κοινωνια που δεν μπορει να τιμωρει αλλα μονο να συνχωρει και να εκλογικευει, ειναι εξισου ενοχη και αηθης οσο και ο εγκληματιας.Ο Ελληνας εμπαινε στην κονιστρα και βρομιζοταν με το κακο τιμωροντας το προσωπο με προσωπο και δεν καθοταν απο ασφαλη και αυταρεσκη αποσταση να παρατηρει.
Να λοιπον πως καρποφορουν οι τρομοκρατες και οι εκβιαστες στην κοινωνια μας.Εστω και ενας ανθρωπος να τασσεται υπερ των δολοφονων,η κοινωνια ειναι καταδικασμενη.Θυμιζω οτι σε χωρες οπως Ισπανια,Ιταλια,Γερμανια,Αγγλια,μετα απο καθε τρομοκρατικο χτυπημα σχεδον,υπηρξαν τεραστια συλαλλητηρια με εκατομμυρια κοσμο να συμμετεχει κατα της τρομοκρατιας.Καταλαβαιναν οτι ειναι προς συμφερον τους και πρατταν πολυ λογικα.Εμεις??

1 σχόλιο:

  1. Η σημερινή κοινωνία έχει εισέλθει σε μια φάση έντονης λειτουργικής
    διαφοροποίησης μεταξύ των διαφόρων σφαιρών του κοινωνικού πράττειν
    (οικονομία, πολιτική, πολιτισμός, κοινωνικές σχέσεις, κλπ.), η κάθε μία
    διέπεται από την δική της πρωτεύουσα και ιδιάζουσα σε αυτήν λογική (του
    χρήματος στην οικονομία, της εξουσίας στην πολιτική, της αυτονομίας στον
    πολιτισμό, κοκ), ώστε είναι δύσκολο να προσδιορισθεί μια κοινή ηθική
    θεμελίωση που να τις συνέχει με τρόπο συνεπή και ομοιόμορφο. Γίνεται κατ’ αρχήν ευρύτερα αποδεκτό ότι ο άνθρωπος είναι
    εξοπλισμένος με μια θεμελιώδη ηθική ικανότητα, γεγονός που του επιτρέπει
    τον σχηματισμό ηθικών κρίσεων και αξιολογήσεων στην πολιτική και την
    κοινωνική ζωή. Μπορεί ο Μακιαβέλι να διατύπωσε μια αμφιβολία για την
    πρακτική χρησιμότητα και την ωφέλεια αυτών των κρίσεων, αλλά δεν
    αμφέβαλε για την ικανότητα και τη διάθεση του πολιτικού όντος να
    σχηματίζει και να εκφέρει τέτοιες κρίσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή